ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
در ایران هنوز بسیارى از مردم فرق بازاریابی، فروش و ویزیتوری را نمیدانند، فرق بازاریابى با تبلیغات را نمى دانند. فرق شهرت با برند را نمى دانند. برند را با لوگو اشتباه میگیرند.
جایگاهیابی برای ۹۶% مردم معنی خاصی ندارد!
شعارهایی زیر لوگوها نقش بستهاند که نوشتهی زیبای یک شاعر است و هیچ تحقیق و علمی در پشت شعار وجود ندارد!
هر روز بیلبوردهایی آویخته میشوند که به نیمه برندها هم چوب حراج زدهاند! برندسازان و اهالی فن در صنعتی مشغول برندسازی هستند که در آینده نزدیک به خصوص دوره پسا تحریم، سقوط خواهد کرد!
تبلیغات پیشبردی فقط زمانی مورد استفاده قرار می گیرند که هزینهها بر درآمدها پیشی گرفته باشند!
به زودى برندهای خارجی به راحتی بازار داخلی را از دست محصولات داخلی خارج می کنند! اکثر مردم معتقدند: "وقتی پولدار شدم، برند سازی را شروع خواهم کرد."
در صورتی که باید برندسازی کرد تا به موفقیت رسید. می توان با شمردن برندهای هر کشور میزان پیشرفته بودنش را تشخیص داد! کشورهای جهان سومی برند جهانی ندارند! در لیست هزار شرکت برتر جهان، حتا نام یک شرکت ایرانى وجود ندارد. در لیست صد شرکت برتر جهان اسلام فقط نام دو شرکت ایرانى آن هم دولتى وجود دارد.
٦٩٪ مشتریان مشاوره امروز ما، شرکت هایى هستند که در آستانه سقوط قرار گرفته اند.
راهکار تمامی این مسایل فقط *برند* سازی است!
پیش از دیر شدن به برندسازى بیاندیشید.
متاسفیم که دنیا تغییر کرده و ما تغییر نکرده ایم.