مجموعه مقالات علمی پژوهشی مدیریت
مجموعه مقالات علمی پژوهشی مدیریت

مجموعه مقالات علمی پژوهشی مدیریت

( مدیران فردا )

سخنان ناب


افراد، برای فرار از رنج، تلاش بیشتری می کنند تا برای کسب لذت !


٠•●ஜ آنتونی رابینز ஜ●•٠


People to escape the pain, trying to earn more, to enjoy

عشق به اهل بیت زمان و مکان ندارد


فداکاری و ایثار و وفای به عهد ( مدیریت اسلامی )


افزایش شمار مسلمانان و مساجد در آمریکا نشان از پیشرفت اسلام در کشوری دارد که بیش ترین دشمنی را با این دین مبین در طول تاریخ داشته است. گسترش اسلام در آمریکا مدیون تلاش بی وقفه افرادی است که گاه آمریکایی هستند و در کشور خود اسلام را ترویج می کنند و گاه حتی آمریکایی نیستند، بلکه از کشورهای دیگر و به قصد ترویج اسلام به آمریکا مهاجرت می کنند. برخی از این مبلغان اسلام، توانسته اند نه تنها یک محله، که یک شهر را در آمریکا متحول کنند و مردم شهر محل سکونت خود را با مفاهیم و تعالیم اسلامی آشنا کنند. از جمله افرادی که پا به عرصه تبلیغ اسلام در قلب آمریکا و در شهر لس آنجلس گذاشت و توانست عزاداری امام حسین (ع) را در آمریکا برپا کند، سید محمود موسوی بود که در همین راه با توطئه و عملیات نیروهای اطلاعاتی آمریکا، به شهادت نیز رسید.


"محسن فلاطون زاده" یکی از ایرانیان ساکن آمریکا و یکی از دوستان نزدیک شهید موسوی است که مدیریت مسجدی را به عهده دارد که شهید موسوی در زمان حیاتش، در آن فعالیت می کرد. 

با محسن فلاطون زاده گفتگویی ترتیب داده ایم. متن مصاحبه با این فعال فرهنگی و مذهبی در آمریکا به شرح زیر است.


ظاهراً بعد از شهید موسوی، شما مدیر "مسجد نبی" هستید، درست است؟

نه، من یکی از خدام آن مسجدی بودم که حاج آقا در آن فعالیت می کردند. بحث ایشان همین بود. وقتی درباره هیئت مدیره صحبت می شد، می گفتند: "من دنبال چند تا خادم میگردم." همه بچه ها، آن جا خادم بودند.


حاج آقا موسوی به چه دلیل به آمریکا آمد؟ ایشان را یک مقداری برایمان معرفی کنید.

حاج آقا موسوی در زمان جنگ، از اوایل انقلاب و داستان خلق عرب، از آن موقع مشغول بودند و در طول جنگ، چهل درصد جانباز شدند. بسیار انسان شجاعی بودند. در وجود ایشان، چیزی به اسم ترس اصلاً وجود نداشت، چیزی به اسم خستگی در وجود این شخص وجود نداشت، یعنی عاشق بود، عاشق اهل بیت بود. میدانست دنبال چه هدفی است. میدانست چه وظیفه ای دارد.

  ادامه مطلب ...

سخنان ناب

چه خوش گفته و گویند و گفته باشند؛ صلاح مملکت خویش خسروان دانند !

چرا که در روز حساب، هر کس تنها مسئول اعمال خویش است و ذره ای ما را به کرده دیگری مواخذه ننمایند.


- اصلی که باید فراموش نکرده و دیگری را به آن و این مواخذه نکرد !!! ولی حسن خلق، وفای به عهد، اعتماد و حفظ اعتدال و انصاف، چارچوب اخلاقی اجرای این امر در نیک زیستن و اشتراک و همکاریست... ؟!



مدیریت پیام رسانی عاشورا حضرت زینب(س)


فرایند پیش‌بینی و پیشگیری از وقوع بحران، برخورد و مداخله در بحران و آرامش و سالم‌سازی‌ بعد از وقوع بحران را مدیریت بحران گویند.


برون‌رفت از بحران، مدیری بسیار کار آزموده می‌طلبد تا از شرایط بحرانی به سلامت عبور کند به‌ خصوص مجموعه‌ای دچار بحران جمعی باشند که حامل پیام بزرگی برای تمام انسان‌ها باشند مانند پیامبران الهی که وظیفه‌ای بسیار خطیر از طرف خداوند عهده‌دار بودند.


پیام‌آوران کربلا نیز حامل پیام آزادی از قید فراعین و پیام عزت و آزادگی و پیام شهادت با عزت در مقابل زندگی ذلت‌بار و پیام پیروزی خون بر شمشیر برای انسان‌ها بودند. در بحرانی‌ترین لحظه‌ها این پیام‌ها به بهترین و رساترین فریادها در گوش اهل تاریخ طنین‌انداز شد و صدای «کیست مرا یاری کند؟» را آزادگان و شرافتمندان تاریخ انسانیت لبیک گفته و خواهند گفت.


بدین‌سبب هرگز هیچ زور و سلطه‌ای را از مستکبران پذیرا نخواهند شد! اما امام سجاد(ع) و عمه‌‌اش زینب(س) و اهل‌بیت امام حسین(ع) در بحران بی‌نظیر تاریخ بشریت این پیام‌ها را به انسانیت رسانده‌اند. به جرات می‌توان گفت که حادثه عظیم کربلا عظیم‌ترین بحران بشری در عالم بوده است و از رهبری و مدیریت سید‌الشهدا(ع) می‌توان الگویی جاودان برای برخورد با بحران‌ها در هر شرایطی استفاده و مدل‌سازی‌ کرد. در این خصوص باید نقش حضرت عباس(ع) و حضرت زینب(س) به‌عنوان یاران امام حسین(ع) و دستیاران اصلی حضرت در صحنه بحران، به‌درستی تبیین شود. مقاله زیر به بررسی مدیریت و تدبیر حضرت زینب(س) بعد از واقعه عاشورا می‌پردازد.


رمز پیروزی حضرت زینب(س) در مدیریت برخاسته از ایمان وی نهفته است که در ایجاد تاریخ اسلام نقش فوق‌العاده‌ای را ایفا کرده و در بسیاری از صفحات تاریخ عاشورا حضور یافته و هدف سالار شهیدان را با تمام و کمال اجرا کرده است و جریان عاشورا و شهادت امام حسین(ع) و یارانش بدون حضور حضرت زینب(س) تداوم نمی‌یافت. این پیروزی از بعد مدیریت حضرت زینب(س) شامل 3 بخش است؛


1- مدیریت بر خود: مدیریت بر خود، با صبوری و مسلط بودن بر خویشتن به‌صورتی که مالک خشم و غضب و مهار‌کننده عواطف خود باشد و داشتن روحیه‌ای عظیم.

2- مدیریت بر دیگران: مدیریت بر دیگران با دلداری و پرستاری از زنان داغدار و کودکان صغیر و حضرت امام سجاد(ع) در هنگام کسالت.

3- مدیریت بر عالم هستی: مدیریت بر عالم هستی با معجزه‌ای که از خود در آرام کردن همهمه‌ها و هجوم‌ها نشان داد، به‌گونه‌ای که نفس‌ها در سینه حبس شد و این نفوذی در جهان وجود و طبیعت بود که از سوی حضرت زینب(س) انجام شد.


 

ادامه مطلب ...

سخنان ناب

امام علی (ع)


علم و ادب بهای جان توست، پس در آموختن آن دو کوشا باش

و هر چه بر علم و ادبت افزوده گردد قدر و ارزشت بیشتر می‌شود



آیفون 6 اصلی

آموزش نحوه تشخیص آیفون 6 اصلی از آیفون 6 غیر اصلی


                                  ( مدیران همه آیفون 6 دارن... ؟ )


برای دیدن فیلم آموزشی به اینجا مراجعه کنید


هفته جهانی کارآفرینی و برگزاری استارتاپ ویکند ایران


هر ساله در هفته آخر آبان ماه، کارآفرینان سر تا سر جهان، «هفته جهانی کارآفرینی» را در 150 کشور جشن میگیرند. بنیاد استارتاپ ویکند جهانی نیز با برگزاری مسابقه Global Startup Battle نقش بزرگی را در این هفته ایفا میکند. این رقابت این شانس را برای شما فراهم میکند که آستین بالا بزنید و شهر و استعدادهای محلیتان را به جهان معرفی کنید. امسال در طول هفته جهانی کارآفرینی، استارتاپ ویکند در 250 شهر کوچک و بزرگ برگزار می‌شود و تیم‌های برنده هر رویداد، از هر نقطه‌ای از جهانی که باشند از طریق رقابت ویدئویی به رقابت می‌پردازند.در ایران هم هفته جهانی در 28 آبان رویداد جهانی GSB در 6 شهر مشهد، تهران، ساری، قزوین و اصفهان، تبریز برگزار می شود. با شرکت در استارتاپ ویکند در هفته جهانی کارآفرینی، و ساختن یک محصول مورد نیاز و نوآورانه، شانس خود را برای قهرمان شدن آزمایش کنید.


لینک جهت ثبت نام و شرکت :  http://tehran.startupweekend.ir


زمان بندی برگزاری


سخنان ناب


تنها آن هنـگام سخـن بــگو کـه ارزش سخنـت بیش از سکــوت بـاشد.

٠•●ஜماهاتما گاندیஜ●•٠

Check Over 250 Points of Grammar


Grammarly provides another set of eyes to help perfect your writing. Grammarly’s patent-pending grammar checking technology reviews and improves your text, correcting grammar, spelling, word choice and style mistakes with unmatched accuracy. Give Grammarly 60 seconds, and see what pesky grammar errors you missed in your text


http://www.grammarly.com

صفحه وب مورد نظر خود را به صورت PDF ذخیره کنید


  • احتمالا تاکنون خواستید یک صفحه از وب را برای مراجعه‌های آتی ذخیره یا در موارد علاقه مندی‌های خود قرار دهید اما پس از مدتی مراجعه، به‌دلایلی مانند اشکال هنگام ذخیره کردن یا عوض شدن صفحه وب موردنظر به مطلب مورد نیاز خود نرسیده‌اید. این آموزش چند روز پیش در قسمت “اخبار فناوری در یک نگاه” درج شده بود که برای استفاده کاربران جدید در قسمت ترفند ها قرار گرفته است.
وب‌سایت تبدیل صفحه وب به PDF علاوه بر حل این مشکلات، نسخه وب‌سایتی که می‌خواهید را به فرمت رایج PDF تبدیل می‌کند تا از هرگونه تغییرات آتی مصون بماند. شما می‌توانید به سه روش این کار را انجام دهید:

  • 1-کپی کردن آدرس صفحه موردنظر در وب‌سایت نرم‌افزار
  • 2- ایمیل آدرس وب‌سایت به نشانی   submit@web2pdfconvert.com
  • 3- راه راحت و همیشگی دانلود افزونه این نرم‌افزار که با تمام مرورگرها نیز کار می‌کند.
    در راه سوم پس از مراجعه به آدرس سایت، با 2 گزینه روبرو می‌شوید. گزینه اول (.browser and convert web pages to PDF files with one click using…) را انتخاب کنید. در صفحه دوم نیز بر روی گزینه اول Bookmarklet کلیک نمایید. در صفحه سوم شکلی می‌بینید که برروی آن علامت + وجود دارد. شما باید این شکل را گرفته (Drag) و به نوار علاقه‌مندی‌های خود (Favorite Bar) اضافه کنید. از این به بعد هر وقت خواستید صفحه‌ای را با این فرمت ذخیره کنید، دکمه اضافه شده در نوار علاقمندی‌های خود را کلیک کرده و منتظر ذخیره شدن صفحه و ظاهر شدن لینک دانلود نسخه PDF باشید. اگر از این ترفند خوشتان آمد در نظرات اعلام کنید. مطمئنا کاربرد زیادی برای شما خواهد داشت.